Netflix usunie konta nieaktywnych użytkowników. Kiedy?
Eddy Wu z wydziału innowacyjności produktów w Netfliksie prosi w komunikacie, żeby każdy, kto nie oglądał niczego na Netfliksie przez rok od czasu, gdy założył konto, potwierdził, że nadal chce zachować członkostwo. Jak podano, Netflix skontaktuje się z każdą taką osobą poprzez wiadomość e-mailową lub powiadomienie w aplikacji. Jeśli dany użytkownik nie potwierdzi, że chce kontynuować subskrypcję, zostanie ona automatycznie anulowana. Według komunikatu, te nieaktywne konta stanowią mniej niż połowę 1 proc. ogólnej bazy członków.
„Zawsze uważaliśmy, że rejestracja i anulowanie powinno być łatwe. Dlatego każdy, kto zlikwiduje swoje konto, a następnie dołączy ponownie w ciągu 10 miesięcy, nadal będzie miał swoją zakładkę »ulubione«, zapisany profil, preferencje wyświetlania i szczegóły konta, takie, jak przed opuszczeniem serwisu. Tymczasem mamy nadzieję, że to nowe podejście pozwoli zaoszczędzić ludziom ciężko zarobioną gotówkę” – podano.